Ahoj milí návštevníci,
dnes sa chcem pozrieť na Dauntless, multiplatformové monštrum zabíjajúce RPG, ktoré sa podobá sérii Monster Hunter, ale s menšou mierou pay to win.

Samozrejme to nie je úplne zbavené plateného obsahu, ale to je iba kozmetické vylepšenia, bez tých môžete žiť. Prinajmenšom môžem žiť bez toho aspoň ja, to je isté. A o čom to celé je? Ako som už naznačila vyššie, zabíjate príšery, vo svete Ramsgate si vytvárate svoju postavu, či už je to muž alebo žena, prispôsobujete ju, pokiaľ je vám to umožnené. Zistila som, že ste dosť obmedzení s voľbami, ktoré môžete urobiť, ale hej, aspoň neexistujú žiadne vopred vyrobené postavy, inak by som pravdepodobne nebola schopný vyzerať tak pekne ako v hre vyzerám. 😀 Po dobrej dávke úvodných úloh, kde sa naučíte všetky základné ovládacie prvky, typy zbraní, brnení a elementy (áno, máte tu elementy), zažijete ten ohromný pocit zabíjania Behemothov (to je meno miestnych príšer).

Poviem vám jednu vec, môžete si ľahko zvyknúť alebo vás to bude od Wilsa Bormansa obťažovať: „Si môj obľúbený zabiják“! Potom si uvedomíte, že to hovorí každému vrahovi / hráčovi vo vašom okolí a zrazu sa vaše srdce potápa, pretože sa už viac necítite výnimočne. Ale len počúvajte citácie Moyry a váš duch bude opäť pozdvihnutý. Vždy sa mi na jej hláškach dobre smeje, aj keď to nie je z jej strany úmyselné. Nemôžem zabudnúť ani na Middle Mana a jeho tovar zvaný Cores, ktoré sú položkami typu runy, ktoré je možné vložiť do vašich zbraní a výzbroje. Môžete dokonca podvádzať smrť s jedným z nich!

Našla som niečo zlé v tejto inak skvelej hre? Prepáčte, ale áno. Na jednej z máp je veľmi hlúpa chyba, (nepokúsila som sa ju replikovať na iných mapách, lebo by ma moji ďalší traja spoluhráči doslova zabili :D) keď spadnete medzi dva útesy, zostávate v slučke a na útes, z ktorého ste pôvodne spadli, sa nevrátite – áno tu nezomriete, respawnujete sa alebo vás vyzdvihne loď, ak ste blízko smrti, keď vám v bitke nezostali žiadne HP elixíry alebo keď sa dostane meter nebezpečenstva Behemotha nad 90% a už sa nemôžete oživiť.
Anglickú verziu článku si môžete prečítať tu.